04 juli 2024

Klimpfjäll

Vandaag maar acht kilometer tot aan de Wildmarksvägen (de Wilderness Road) die mijn pad kruist en dan nog drie kilometer over die baan tot het skidorp Klimpfjäll.

 De zon zit er nog in, het landschap is nog even paradijselijk en vogels vliegen om mijn oren of fluiten me uit.

Het pad is ook beter aangelegd dan gisteren zodat ik het rugzakwerpen achterwege kan laten. Al loopt het niet slecht toch kom ik vermoeid aan en kies een bed in het plaatselijk hotel in afwachting van wat me morgen te wachten staat. 

Even voor Klimpfjëll een bewaarde Somi site die in de tweede helft van vorige eeuw verlaten werd.
 

3 opmerkingen:

  1. Marleen Bogaerts5 juli 2024 om 08:01

    Wat een avonturen Luc. Ik bewoner je vindingrijheid en koelbloedigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Luc, Walter zijn muziekweek en mijn fietstocht in Denemarken zitten erop… jij hebt er ook al een avontuurlijke tocht opzitten 😀. Wij zijn nu onderweg naar Trondheim . Misschien tot daar ergens in de buurt? Groetjes marijs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog twee dagen naar Hemevan, en dan begin ik aan de derde episode, laat wel wat weten.

    BeantwoordenVerwijderen