01 juli 2024

Dorotea

Met dat ik de dag eerder wat meer kilometers gereden heb is het nog maar twee uur fietsen naar. In basecamp waar de auto staat ga ik nog even treinspotten op de Inlandsbannan. 

 

Ik bemerk er wel een spoorloper maar heb niets doorgemeld aan de security in Stockholm. 
En hiermee ben ik terug in Sampmi (lapland) en is de fietsronde afgelopen. Het gesukkel met  versnellingen niet te nagesproken is die in alle opzichten goed meegevallen. Het regent de hele dag door zodat het niet eenvoudig is mijn fiets uitrusting te wisselen voor de wandel uitrusting. Dit moet in orde zijn want als alles goed loopt ben ik voor tien dagen weg van de bewoonde wereld. 
Op mijn eerste fietsdag zag ik een verkeersbord met een beer op, fantasieke dacht ik.
 

 
Maar de buschauffeur op de terugweg vertelde me dat zijn zoon een beer met drie clubs gezien had hetgeen uitzonderlijk zou zijn. Hij zij dat er ieder jaar enkele worden afgeschoten worden die te dicht bij Dorotea komen. In de camping hangen dan ook enkele exemplaren tegen de muur om het verhaal te staven 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten