15 juli 2022

Stiklestad

Het weer voor de komende dagen ziet er schitterend uit. Zie afbeelding. 

In Stiklestad is een modern hotel gecombineerd met cultuurhuis en informatie centrum van het Olafs pad. In de herberg hebben ze geen zin meer in na de corona periode en het hotel zou de sfeer van mijn tocht  breken en mijn beurs plunderen.. Ik heb met de regen ook niet veel zin in de tent in het bos  maar gelukkig zie ik dat er verderop een camping is waar je en hutje kan huren... geen moment getwijfeld!


In Stiklestad is Olaf aan zijn einde gekomen, met het zwaard groot geworden en met het zwaard een kopje kleiner gemaakt. Het  christendom bracht hij mee als kadootje uit denemarken en geschenken mogen niet geweigerd  worden. Eigenlijk geen kerel om pelgrimstochten rond te bouwen. Op zijn conto staat dat hij wat nu zuid en centraal Noorwegen is onder één noemer heeft gebracht. Maar zijn objectief met de invoering van het christendom had meer met politiek dan wat anders te maken. Poetins zijn van alle tijden daarom dat ik content ben nog enkele dagen de natuur verder in te trekken om in schoonheid te eindigen. Regen of niet.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten