13 juli 2022

Smaland, Frosta



 



Dag van de archeologie. Het is nog 8km tot Trondheim waar ik met schipper Jan  heb afgesproken. Altijd spannend gaat hij er zijn of niet. Ik zie hem niet maar híj mij wel. Wie valt hier het meeste op? Hij zet me af op Taura een klein eilandje met de ruines van een abdij uit de twaalfde eeuw. Enkele werklui gewapend met bijtel en truweel proberen te redden wat er te redden valt. De Clarissen die er nu een  klooster hebben  zijn volgeboekt, wat vreemd als ge geen kat op het pelgrimspad tegenkomt.  Over een dam met brug van 2,4 km komje op het schiereiland Frost - Levanger . De meeuwen spelen een seine uit de film the birds van Hitchcock en scheren raakelings over mijn hofd. Wat verder in Egenhus 3500 jaar oude rotstekeningen. In de achtertuin van een boerderij. Het is war zoeken maar de  moeite wordt beloond. Het  doet wat: sporen uit het het verleden, wat was de wereld daarrond?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten