25 juni 2017

Dag 25 Bedekaspel, oost Friesland

Onderweg met de boot over de doolaard naar oost Friesland een leuk ontmoeting met een duitser die met de fiets Onderweg is van Portugal naar de noordkaap. Ik vermoed dat hij er voor mij zal aankomen. Verder op de boot zeehondje gespot dat Braff naast ons de zelfs righting uit ging.
Emden stond ook op mijn lijstje van plaatsen waar ik langs wilde komen. Deze stad ontving een aanzienlijke groep vluchtingen uit Antwerpen bij de val van de stad in 1572. Over dit onderwerp is er net een evebement in de stad. Maar zelfs de trage reiziger kan het niet opbrengen dan een korte tijd stil te staan. Ik kom wel in de grote kerk van Emden die ommen de ruines van de Plat gebombadeerde oorspronkelijke kerk gebouwd is en waar nu de Johannes a Lasco bibliotheek gehuisvest is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten