06 april 2017

Dag 7 Rossum (Sint Andries)

Als ik in Den Bosch  voorbij het kapucijnen klooster langs kom dringt het tot me door hoe treurig het gesteld is met mijn stempelkaart. Mijn laatste stempel dateert van de kathedraal in Antwerpen, geen vergelijk met de pronkstukken van de collega's. Dus bel ik aan voor een stempel, maar men moet mij teleurstellen na 400 jaar kapucijnen aanwezigheid in de den Bosch hebben ze nog geen stempel kunnen aanschaffen.Een deur verder zie ik op de bel 'De Franciscaanse beweging' staan. Misschien hier meer geluk. Een jonge man openend de deur, hij werkt er 2 jaar, en ik ben nog maar de tweede die hier langskomt. Hij denkt dat hij mij ook moet teleurstellen maar hij zegt dat er misschien in een kast nog wel een oude stempel moet liggen en na een doorgedreven zoektocht komt er een Tau stempel boven water, maar een stempelkussen lijkt zelfs met de hulp van 2 collega's niet te vinden. Toch gaan ze helemaal mee in het stempelverhaal en een mevrouw neemt zich voor er de volgende dag een van thuis mee te brengen en met een alcohol stift wordt de oude stempel ingekleurd zodat er toch nog een afdruk op de stempelkaart kan gemaakt worden.


Nederland waterland. Dus wil ik op deze tocht veelvuldig van pontjes gebruik maken. De eerste proeve bevalt me best. Jammer dat ze in Antwerpen in de brug-tunnel discussie niet aan het veerpont alternatief hebben gedacht.



Reliquie trafiek het blijkt geen Italiaans monopolie geweest te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten