06 april 2017

Dag 3 Langs de Heirbaan naar Beerse


In Pulle is het nog de bekende omgeving. Een kruis langs de weg, het is er een van de moderne kruisweg, met veel meer staties dan die ik in de kathedraal zag. Struikrovers denk ik niet meer tegen te komen op de weg naar Trondheim, hetgeen niet wil zeggen dat er geen gevaar meer dreigt langs het pad.

De heirbaan kende ik al van kindsbeen zonder te weten van-waar naar-waar. Het plaatje langs de weg helpt me, van Grobbendonk waar de Romeinse scherven nog opgeploegt worden naar Nijmegen. We zitten op de juiste weg.
Het is uitkijken naar een plek die niet te dicht in de buurt van een autostrade ligt. Op een open plek in het bos wil ik mijn tentje opzetten. Er blijkt een peperkoeken huis te staan. Ik heb geluk, ik ben veilig de heks is niet thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten