24 april 2012

Dag 10 Richting Subasio


Vandaag is het een korte rit, 17 km volgens het boekje, ik maak er 20 van. Dit is de 10de stapdag en bij aankomst staat de teller op 270 km sinds ik in Rome vertrokken ben. Geen van die km's heeft al tegen gestoken. Ik kom door grote wijngaarden waar men nu met de selectie van de loten bezig is, er wordt gewerkt aan de Montefalco voor het volgend jaar. Bavenga betekend 3 extra km's voor een stuk dat ik heen en weer stap, ik twijfel even maar ga toch en beklaag het me niet. Een prachtige kleine stad met een mooie, sobere kerk, het is hier genieten van al die architectuur. Ik loop een stuk asfalt langs een dijk, maar steek die over. Langs de andere kant ligt een jaagpad dat me recht naar het hartje van Foligno brengt. Het is wel weer aankomen in de gietende regen maar dat maakt me niet nukkig, het groene Umbria heeft water nodig! De jeugdherberg is in een oud paleis, weer ben ik de enige gast maar Foligno gonst van de gezellige drukte.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten