23 juni 2024

Borgafjall

Tweede deel van dit traject, minder km maar meer klimmen, en mijn passage bij de fietsdokter twee weken geleden heeft blijkbaar niet veel uitgehaald. Mijn versnellingen schakelen nog altijd even kramikkelijk als voorheen, geen kado op dit terrein. De aangekondigde regen start met wat gezever maar gaat over in echte regen en de moraal houdt gelijke tred met de temperatuur die daalt naar 12 graden. Aangekomen vindt ik na wat zoeken de cabine die voor de gelegenheid dubbel geboekt blijkt. Na wat zoeken blijft maar een oplossing over de cabine te delen. In ruil wordt ik ingewijdt over de streek en de sami kultuur.
Dit moet Sapmi (Lapland) zijn, een plaats waar de rendieren worden samengedreven om ze te merken 
 
Frederik vangt vissen uit het meer, maar ik pas 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten