24 juni 2023

Suspense en mega deal

 

Heel de dag regen beloofd, ik wordt wakker rond 5 uur (het is hier nooit echt donker) maar geen getrokken van de regen op het tentzeil. Dus ik besluit de regen voor te zijn en vertrek om 7u. Maar van de regen heel de dag geen spoor tr bekken. In de plaats trekt de hemel helemaal open.
Aan een sneeuwplaat wordt het spannend steil omhoog en geen merkteken waar het verder moet. Ik leg de rugzak neer en die spikes aan en verken zo de weg die ik moet nemen. Terug de rugzak gehaald en met trillende benen naar boven. 

Ik besef dat dit niets voor mij is met in mijn achterhoofd de waarschuwing van de man uit Kiruna die ik gisteren zag dat het alleen maar erger wordt. Het dringt tot me door dat ik het roer zal moeten omgooien en terugkeren naar Hemevan.
Het besluit het plan te verlaten doet welwat zeer maar maakt me ook rustig door een last die van me afvalt, ik loop dan ook ontspannen verder, maar in de afdaling mioet ik over een riviertje waar de bottinen onvermijdelijk uit moeten. Gelukkig is de zon er terug  De laplandsleden planners zullen gedacht hebben we zullen hem nog eens goed liggen hebben den deserteur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten