22 juni 2021

Asse zijn verbrande kolen

Rostock, droomboot naar Zweden  van de Stena Line

  1. Als ik me om 13 uur had ingeschreven voor de PCR test en niet om 10 uur
  2. Als de trein naar Rostock geen 41 minuten vertraging had gehad
  3. Als ik een taxi had genomen i.p.v. tram en bus om 2,4€ te betalen i.p.v. 30€
  4. Als ik niet met de bus op lijn 45 maar deze op lijn 49 naar de haven was gereden om zo 2 min. eerder aan te komen
  5. Als de bus 45 niet halverwege naar de haven het voor beken had gehouden omdat ze om 20 uur op nachtdienst overging en de haven liet voor wat ze is
  6. Als een man, te goed voor deze wereld, niet met alle middelen die hij bezat besloten had me te helpen in de haven te geraken en daarvoor al zijn relaties vruchteloos afbelde en zo kostbare minuten verloren gingen zonder dat ik geen moer opschoot
  7. Als ik na vijf kilometer me de voeten uit het lijf te hebben gehold niet moest vaststellen dat het loket  5 minuten na sluitingsuur in de haven gesloten was en de boot treiterig bleef doorgaan met het verwelkomen van trailers die er nog wel net bij konden
  8. Als ik niet na opnieuw geboekt te hebben voor de ochtendboot en de nacht eenzaam in een troosteloos wachtzaaltje te hebben doorgebracht moest terechtkomen bij een bekrompen loketbediende die me geen ticket wilde geven omdat bij aankomst in Trelleborg Zweden de geldigheid van mijn PCR test met drie uur zou zijn vervallen

Als, als, als ... als hadde komt is hebben te laat

En dan zat ik nu op de bus naar Hemavan voor het begin van de trektocht en niet in een volle Flixbus naar Antwerpen nieuwe plannen te verzinnen. 

En dan had ik niet duizendmaal Scheiße! Scheiße! Scheiße! uitgeroepen 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten