24 juni 2018

Rustdag Lillehammer


Ik sukkel al enkele dagen met een spier aan de lies die opspeelt als ik ze gebruik . De stoere uithangen en er mee doorlopen heeft geen zin want het gaat crecedo en brengt het einddoel in gevaar. Daarom hebben we een rustdag in Lillehammer ingelast die ik toch niet in ledigheid wil doorbrengen. Al een paar dagen wil ik zonsopgang of ondergang eens meemaken en vandaag tussen drie en vier ben ik op het juiste moment wakker. Het resultaat zie je hierboven.

We bezoeken het huis waar sigrid undset gewoond heeft met haar kinderen en de trilogie kristien Laurence daughter geschreven heeft, een boek dat erg verbonden is met de reis die we hier maken. Het houten huis bjerkebaek heeft ze van elders laten overkomen en de historische tuin zelf naar haar hand gezet als een verlengstuk van haar boeken. Mijn moeder heeft me altijd aangepord het te lezen. Het is er nooit van gekomen maar nu kan ik niet wachten er aan te beginnen.


In het boekenkastje nog wat prenten die me doen dromen van de avonturen die ons nog te wachten staan in het hoge noorden als het goed komt met die spier ten minste.



1 opmerking:

  1. Hoi Luc
    We proberen al een paar dagen een reactie te posten maar via de computer lukt het eindelijk.
    Vandaag spraken we een Duitser die jou heeft ontmoet inLillehammer.
    Waar ben je nu? Hoe gaat het met die spier?
    Wie weet zien we elkaar deze tocht nog :-)
    Groetjes van Siebren en Christien

    BeantwoordenVerwijderen