05 juli 2012

Dag 75 Zondag 1 juli 2012 Tholey

Bij het verlaten van de Jeugdherberg in Homburg moet de regenjas aan. Erg deert de regen niet, het is lastig zoals een berg opgaan lastig kan zijn maar niet vervelend, het geeft weer een andere kijk op de natuur waar ik doorheen loop. Wat me wat meer zorgen baart is de GPS die het noorden en nog veel meer kwijt is, ook geen kaart en geen hoogte aanduiding meer. Gelukkig heb ik van de JHB nog een fiets kaart mee en nog een manueel kompas zodat ik me uit de slag kan trekken. De tocht die veelal door de bossen op onverharde wegen loopt valt goed mee, en onderweg krijg ik drankjes en snoeperij aangeboden aan een paar standjes van een MB ronde die daar ook passeert.


En later komt zelfs de zon er weer door. Mijn pad is afgebogen naar Tholey een dorp aan de voet van een mythische berg die je in de verte ziet liggen en die bij aankomst kruispunt van 2 Romeinse heirbanen blijken te zijn en een Keltische archeologische site bezit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten