20 juni 2018

Dag 81 Hamar


In Noorwegen zijn de kerken gesloten als er geen dienst is. Ik had gelezen dat die van Staden een altaarstuk bezet dat in de zestiende eeuw in Antwerpen gemaakt werd dat ik wel wou zien  Als ik op het kerkhof aansprak om de kerk open te maken was dat niet mogelijk tot ik begon over dat altaarstuk en de dame onder de indruk van het verhaal op zoek naar de sleutel ging en ons binnen lied. Weer buiten las ik in het gidsje het verhaal nog eens na en moest ik vaststellen dat het bewust stuk zich in de kerk van ringsaker bevind maar ondertussen waren we dan toch eens in geslaagd een kerk langs de binnenzijde te bewondereren.

Ondertussen zijn we aangekomen in Hamar de eerste stad van enige onvangen die zich aan de oever van het Mjosa meer bevind.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten