15 augustus 2012

Bloem van de dag




Een greep uit de selectie, kun je er een determineren? Graag dan.

Op het pelgrimspad was het aanbod van Italiaanse schonen eerder beperkt dus werd het iedere dag een foto van een andere bloem als centraal onderwerp voor mijn picture of the day serie. Hier was het een en al overvloed zodat ik na een twee tal weken niet meer wist welke bloem wel en welke niet  al een plaats in mijn collectie hadden veroverd. Ook bleek het resultaat niet altijd wat verwacht werd, bloemen fotografie zag er toch een aparte discipline uit. Dus besloot ik te fotograferen wat ik tegen kwam en pas bij thuiskomst de prijzen uit te delen. Ondertussen ben ik er doorgelopen, een 400 tal foto's van bloemen werden opzij gezet. En het ziet er naar uit dat iedere dag op enkele uitzonderingen na zijn bloemetje krijgt. Overal een naam op kleven zal nog een ander paar mouwen zijn.


Website met waarnemingen Planten, Dieren, ... In België
Website veldbloemen Nederland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten