04 juni 2012

Dag 46 - 1 juni 2012

San Fedelino
Vroeg uit de veren want Koen neemt de trein terug naar Bergamo. Het is een beetje zoeken om aan de noordkant van het meer te geraken maar dan is er een oud pelgrimspad over een rotswand langs het Lago Di Mezzola naar het kerkje San Fedelino. Het is wel goed klauteren om bij het kerkje te geraken. De weg naast de Mera is gelukkig wat makkelijker. Na een beetje zoeken vindt Luc onderdak in een boerderij in San Cassiano.

Dag 47 2 Juni 2012


Een fietspad lijdt naar Chiavenna dat baadt in de Zon, maar het drukke toeristen stadje geeft me toch een onwennig gevoel zodat ik verder op weg ga op de Via Splüga. Het pad stijgt flinklangs de rivier Liro. Stenen huisjes, sinds lang verlaten staan verspreid in het bos als gedenkstenen van een vervlogen tijd. Aangekomen bij Campodolcino besluilt ik mijn tentje op de camping te zetten. De drukte doet me wel twijfelen om in de vrije natuur te camperen maar met de onweders die later komen opzetten lijkt dit wel de juiste keuze geweest te zijn.

Chiavenna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten