23 april 2012

Dag 8 Door de bergen naar Spoleto

Donkere wolken boven de bergjes ... Ik twijfel of ik er wel alleen zal ingaan maar zet toch door. Het wordt weer heel wat anders, een dikke 1000 stijg meters om over een pas van 950m te geraken. Onderweg 2 dorpen, een waar volgens Kees R. 9 inwoners wonen en een andere waar de laatste al een paar jaar geleden vertrokken is. Ik zie in het eerste dorpje toch nog rook uit de schouw komen, dus het leven draait er door. De weg loopt langs steile hellingen in een fabelachtig landschap. Op de 30km lange tocht kom ik 2 boeren tegen die een stier die er goesting in heeft aan een koe proberen te koppelen: passo! passo! roepen ze me haastig toe. Later halen ze me in en zeggen me vriendelijk goede dag. Verder op de tocht ontmoet ik nog 2 trekkers die in de tegenovergestelde richting de tocht maken,ik zie hun sporen op het pad voor de rest van de dag, dat was het dan voor vandaag ... wat is het druk in de Appenijnen en dat op een Zondag! Achter een bocht uit het bos sta ik plots oog in oog met Spoleto aan de Ponte di Torre, na de hevige regen schijnt nu de Zon. Wat een prachtige stad. Dan volgt nog een uurtje onderdak zoeken tot ik om 8 uur een kamer heb en de nieuw opgelopen bleinen kan bewonderen. Moe maar tevreden ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten