26 april 2012

Dag 12: Assisi - Monte Bagnola


Luc is vandaag ten zuiden van Perugia. Mogelijk zal hij niet tot aan Lago Sul Trasimeno geraken morgen. Hij heeft vandaag de Tiber overgestoken en is nu in het land van de Etrusken. Het is aangenaam, zomers weer.
Even voorbij de Tiber gaat het steil omhoog, stapje voor stapje van 2xx tot 560 meter. Het is nu bloedheet hetgeen de pas doet vertragen. Wat moeten de Collega's in de zomermaanden niet op hun dak krijgen! Bij het vullen van mijn waterfles vergeet ik mijn stok. Ruim een km verder en 50 stijgmeters verder merk ik het, en ga hem terug halen, waar het oude vrouwtje hem al veilig in de schuur heeft opgeborgen, ook zij wil wel eens sportief uit de hoek komen. Maar zonder aarzelen schenkt ze mijn hulpstuk terug.


Assisi met Subasio op de achtergrond



Geen opmerkingen:

Een reactie posten